Květen 2011

..Pachatel vloupání do MO-S 11 dopaden !!!!...

24. května 2011 v 14:46 | Babuna
Pachatel vloupání do objektu byl dne 22.5. dopaden. Jednalo se o feťáka žijícího v jednom z nedalekých objektů. Bohužel o velkou část věcí příjdeme neb je stihl prodat. Zloděj byl předán PČR.

Babuna 23.5. 2011

...Archeologická exkurze ..aneb všechny cesty vedou do Říma...

24. května 2011 v 14:08 | Babuna |  ...zápisník z cest ...
Ve dnech 16. - 20. 5. 2011 jsme v rámci školní exkurze navštívili věčné město Řím. Do itálie nás dopravilo letadlo společnosti Smartwings Airbus A 320 (snad to píšu dobře ) z Prahy - Ruzině v 12:35. Na letištní plochu Da Vinciho letiště v Římě jsme dosedli ve 14:15. Při vstupu do letištní haly nás očmuchal pes zda-li něco nepašujem. Na zavazadla jsme čekali zhruba hodinu a pak zbývalo pouze najít autobusovou zastávku, což nebylo nijak složité - horší bylo najít správný autobus . Autobus objížděl snad celý Řím. Horší ovšem bylo, že autobus bylo nutné stopnout na správné zastávce - což se nám nepovedlo a kousek jsme se vraceli. Ubytování trvalo asi hodinu, chatky byly velmi dobře zařízené - dvě ložnice, dvě koupelny a společný pokoj, jako jídelna s kuchyní a venkovní terasa.Vyfasovali jsme také týdenní jízdenky na místní MHD.

První večer jsme se rozhodli trávit při noční procházce města. Vyrazili jsme tedy autobusem na zastávku metra Valle Aurelia - popravdě našli jsem ji náhodou . Metrem jsme dojeli pod Koloseum. Bylo nádherné - krásně nasvícené a atmosféru doplnil i měsíc, který byl téměř v úplňku.

Bylo poměrně chladno tudíž jsme obešli Koloseum a sedli opět na metro s tím , že dojedem zpět do kempu. Na přestupní stanici na metro A nás, ale čekalo překapení v podobě - uzavřené trasy z důvodu rekonstrukce - v Římě se totiž veškeré opravy dělají v noci, aby se nezdržovala doprava! . Hanka se poptala na náhradní dopravu a ta nás dopravila opět na stanici Valle Aurelia - jenže tato stanice má 3 patra - což jsme nevěděli tudíž nám trvalo další půl hodiny než jsme dobloudili na zastávku autobusu č. 247. Do kempu jsem se dostali až v půl dvanácté.. Druhý den ráno jsem se dozvěděli, že druhá polovina osazenstva dobloudila až posledním autobusem v půl jedné.

Druhý den 17. 5. nás čekala návštěva Kolosea a Fora Romana (v programu byla ještě dvě muzea - což, ale zládli jen ti neotrlejší ). Ráno už metro jezdilo tudíž jseme se dopravili až ke Koloseu. Ve dne bylo okolo plno lidí, prodavačů suvenýrů a herců převlečených za starověké římany - dokonce se tu promenádoval i jeden cisař.Uvnitř Kolosea jsme pobyli cca 2 hodiny. Je obrovské a množství lidí bylo také ne zrovna malé.

Ale stálo to za to. Zhruba v poledne jsme posvačili - Markétka - podivnou pizzu, já sendvič s rajčaty a mozarelou a Hanka měla svačinku ještě z domu. Ve fontáně u které jsme seděli jsme doplnili zásoby vody a pokračovali na Forum Románum. Pahorek Palatin je rozlehlý a plný zbytků antických soch, chrámů, domů a lázní. Celá prohlídka nám zabrala bezmála 3 hodiny, ovšem bylo to dokonalé. V parku umístěném ve středu prostoru zrály pomeranče - tuny pomerančů. Archeologové zde mají neustále co kopat.

Třetí den ve středu 18. 5. byly v plánu Diokleciánovy lázně, Národní muzeum, kostel Santa Maria Magiore a nádrž k Trajánovým lázním. Z části Diokleciánových lázní - tepidária je dnes kostel Santa Maria degli Angeli. Kostel je obrovský vyzdobený zlacením, mramorem a vitrážemi. Na podlaze kostela je zobrazen kalendář včetně znamení zvěrokruhu - na ten v určitou hodinu přes serii zrcadel zasvítí paprsek světla a ukáže, který je den. .

Naší další zastávkou byla jedna zbudo nárdního muzea - která sidlí v bývalém prostoru lázní, které byly přestavěny na kartouziánský klášter - tudíž má nádhernou zahradu s fontánou a čtvercovým ochozem. V muzeu byly antické sochy, archeologické nálezy z hrobů, keramika, olověné trubky původního potrubí na přívod vody atd.

Venku jsme posvačili a odpočinuli si. před návštěvou dalšího muzea jsme se posilnili v McDonadlu - pidi hamburgerem a pidi tortilou. V dalším muzeu byly opět sochy, ale i obrovksá pokladnice s mincemi a šperky, hrobka a mozaiky. Dále náš čekala zastávka v kostele Santa Maria Magiore, který je údajně postaven na místě kde v srpnu napadl sníh.

V interiéru je krásný zlacený kazetový strop a hrobka jednoho z papežů. Před kostelem je umístěn, jako vítězný sloup, jeden ze sloupů z Fora Romana. Dále jsme se přemístili do parčíku Piazza Vitorio kde bylo spousty koček. Pak jsme se vydali hledat nádrž k Trajánovým lázním - kterou jsme nenašli. Poté následoval rozchod - s Hankou jsme chtěli stihnou bazén, Markétka nakoupit, tudíž jsme vyrazili do kempu. Bazén byl moc fajn - po celodením chození hodně ulevil. Večer jsme poseděli u vína a šli poměrně brzo(22:30) spát.

Čtvrtek den čtvrtý 19.5. - na tento dne bylo naplánováno Muzeum prehistorie nebo Muzeum Etrusků a odpoledne Vatikán. Část se rozhodla jít do Etruského muzea, část na Prahistorii - do Vatikánu šli taktéž jen nekteří. S holakma jsme patřili k těm, kteří šli na Etrusky.

Muzemum jsme museli chvíli hledat, ale procházka parkem stála za to. Muzeum sídlilo v bývalé vile Giullia, která sloužila původně jednomu z papežů. Pustili nás sem zadarmo, nesmělo se zde fotit, tudíž jsem uloupila jen 4 fotky. Poobědvali jsme v restauraci pizzu a colu (za 5Euro) a pak jsme měli v plánu jít kolem Fontany di Trevi - Pantheonu a Andělského hradu do Vatikánu. Vystoupi jsme proto na zastávce Barberini - kde jsme ale drobet zabloudili a našli jsme krásnou křižovatku na ulici Via delle Quattro Fontane a Via XX Settembre, která byla na kždém rohu vyzdobena nádhernými barokními fontánami. Poté jsme již vcelku rychle našli Fontanu di Trevi. Lidí tam bylo jak much, ale fontána je nádherná. Odtud jsme bleskurychle prošli k Pantheonu - jediné celé římské starověkké stavbě.

Obrovký chrám s klenutou kupolí jejíž výšku a průměr překonala až kopule chrámu sv. Petra a Pavla. . Následně nás čekala jen cesta do Vatikánu. Tu jsme zvládli do 15:00. Vatikánské muzeum je obrovské s velkým množstvím sálů a expozic. Volba padla na Egyptskou expozici a cestu do Sixtýnské kaple.

Ve Vatikánu jsme byly až do zavíračky. (18:00). V podvečer jsme se přesunuly na náměstí svatopetrské náměstí, kde jsme si odpočinuli. Pobíhala tu velká černá kočka - nejspíš papežova. Fontánky na náměstí se ve večením sluníčku a mírněm větříku dobře fotily. Cestou zpět jsem to opět vzali kolem Pantheonu a Fontany di Trevi na metro a do kempu. Popakovali jsme zavazadla na pátek a uplně mrtví jsme šli spát.

Pátek 20.5. - cesta na letiště a domů. Vstávali jsme poměrně časně. Na letiště jsme tentokráte jeli metrem a vlakem. Na nádraží Termini jsme dorazili 4 minuty před odjezdem vlaku na letiště. Kupodivu jsme jej stihli. Vlak jel z nástupiště 29 !! (u nás máme max 8 tam o něco více). Také jsme si vyzkoušeli pojízdný pás pro spěchající lidi. Měli jsme v plánu ještě navštívit Trajanovy přístavy nebo Ostii, ale na letiště jsme dorazili cca 4 hodiny před odletem a autobus tam jezdil jednou za uherskej rok.

Tudíž jsme jen počkali na odbavení a odlet. Let byl o něco příjemnější než do Říma. Na letištní plochu v Praze jsme dosedli něco po páté hodině odpoledne. Batohy přijely celkem rychle. V 18:06 nám jel autobus na nádraží, kde se mi podařilo stihnout Pendolino v 19:13 (místenka na kartu IN 25 stojí jen 100Kč) aneb když z Itálie tak italským vlakem.

Babuna 23. 5. 2011

Opětovné vloupání do MO-S 11

14. května 2011 v 16:49 | Babuna |  ...novinky na MO-S 11 ,,U posedu,,..
Žádost o pomoc při dopadení pachatele

Ve dnech 12. - 13. 5. 2011 byl opět vykraden objekt vojenského památníku MO-S 11 "U posedu" (na bunkrové cestě druhý v pořadí ve směru k Juliánce) v Černém lese.
Pachatelé vážně poškodili objekt i dochované exponáty. Škoda je odhadována na více než 8000 Kč.
Vzhledem k tomu, že na vstup potřebovali poměrně dlouhou dobu a kolem bunkru je stálý pohyb. Prosíme kolemjdoucí, pokud zahlédli u objektu pohyb osob nebo je viděli vykonávat nějakou činnost, aby kontaktovali Policii ČR - Hlučín, popřípadě se ozvali na kontakty uvedené níže.
Odměna za informace vedoucí k dopadení pachatele jistá.

Kontakt: 731 241 839, 733 561 660,
email: kvh1prapor@seznam.cz
Za pomoc při pátrání předem děkujeme.