...Vandr přes Rychlebské hřebeny 6.4. - 9.4. 2012...

10. dubna 2012 v 17:32 | Babuna |  ...zápisník z cest ...
Během tohoto vandru jsme se podivali zpět do krajů kde vládne paní zima, v přímem přenosu jsme mohli obdivovat krásu přicházejícího jara v horských údolích. Na vlastní kůži jsme zjistili, jak rychle se může změnit počasí z krásného jarního dne do sněhové bouře a na dlouho jsme se všichni přejedli bonbónu Smějící se.

Naše cesta začala v pátek večer ve vesničce Bílý Potok. Místní hospoda byla zavřená, tudíž jsme se vydali na cestu o něco dříve než naši spolucestovatelé, kteří přijeli v noci z Liberce. První noc jsme přečkali na Vysokém kameni asi 6 km za vesnicí v nadmořské výšce 691m n.m. kam jsme došli v půl dvanácté v noci. Spolucestovatelé z Liberce dorazili v půl třetí ráno. Měl se k nám připojit v noci ještě Ďábel, ovšem ten napřed nestihl autobus a pak propil poslední spoj v hospodě. Druhý den pak napsal SMS, že jede domůSmějící se.

Následující den v sobotu, naše cesta pokračovala směrem na Borůvkovou horu 899m n.m., kterou jsme zdolali v půl jedné odpoledne. Zde jsme se pokochali výhledem z nové rozhledny a dále pokračovali po modré turistické značce do Travné na oběd, kam jsme dorazili v půl třetí. Zde jsme se měli potkat s Jaroušem, ovšem minuli jsme se o půl hodiny. Jarouš se nějakým způsobem zatoulal o omylem opět došel do JavorníkuÚžasný. Po výborném obědě jsme vyrazili směrem hřeben nad Travnou, kudy vede státní hranice, i sem nás vedla modrá turistická značka. Na státní hranici jsme se oddělili od značení a šli jsme přímo po hraniční cestě od patníku k patníku - první byl 17/III. Po chvíli se k hranici připojila červená polská turistická značka a na vrcholu Koníček (850m n.m.) pak i česká modrá, která nás vedla až na rozcestí Černý kout, odkud jsme odbočili na lesní cestu, která kopírovala vrstevnici. Ta nás dovedla opět pozvolna ke státní hranici. Druhou noc jsme přečkali u hraničního patníku 26/3 na polské straně. Sněží.

Celou noc hustě sněžilo a mrzlo. Ráno bylo chladné a bílé. Sněhová peřina přikryla vše a krajina se z jarní změnila na zimní, podivně klidnou. Naše cesta pokračovala dále po státní hranici po zelené polské turistické značce kolem bývalé obce Hraničky na Čertovec 944m n.m. odtud pod Špičák na žlutou českou turistickou značku. Dále jsme pokračovali za kopec Pomezný kde jsme si udělali pauzu na oběd. Během chvíle se změnilo počasí a ze slunešného dne se stala sněhová vánice. Naštěstí než jsme dojedli tak přešla, ovšem přinesla sebou další várku sněhu. Postupně se začalo se vyjasňovat a ochlazovat. Naše cesta pokračovala přes vrchol Břidličný (945 m n.m.), Sedlo Peklo, Kovadlinu (988 m n.m.), Karkulku (925 m n.m.) až za Klínový vrch (928 m n.m.) kde jsme na malé zalesněné - zasněžené plošině přespali, u patníku 39/6. V noci klesla teplota až na - 12 stupňů.

Poslední slunečné a mrazivé Velikonoční ráno, nás dámy, pánové vyplatili pomlázkou a po vydatné snídani jsme pokračovali směrem na Smrk (1125m n.m), kam jsme došli o půl jedenácté. Zde jsme po dlouhých 28km opustili státní hranici u posledního patníku III/43, ze kterého čouhal jen vrcholek. Dále jsme po žluté značce pokračovali z kopce k rozcestníku Tři studánky, odtud nás vedla modrá turistická značka Dlouhou dolinou, kde se probouzela příroda po dlouhé zimě, až do Horní Lipové, kam jsme došli ve 12:40.

Celkem jsme ušli 42 km (+ navíc cca 3km - zacházky a pochůzky), nastoupali jsme 2048m, sestoupali 1751m. Spořádali xdesítek bonbonů a čokolád Úžasný.

více fotek zde:

10.4. 2012 Babuna

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.